måndag 6 maj 2013

Röda bär

Det är gott med en grön äppeldrink och minst lika gott med de röda cocktailbären! Jag blir så löjligt barnsligt glad om jag nån gång går på lokal och får röda bär i drinken. Ni förstår min lycka när jag insåg att jag kunde köpa egna och lägga i drinken hemma. De ser så festliga och så giftigt röda ut. De matchar verkligen den giftgröna drinken.

Det lustiga med de röda bären är att de inte är speciellt smakrika utan mest hiskeligt söta. Men det gör inget, de är så söta att se på och så söta att äta upp.

Drinken är blandad av en liten skvätt vodka, Apple Sourz och äppelcider. Sen har jag pressat i några droppar citron för att få den ännu mer syrlig. Som kronan på verket då, två röda cocktailbär på en drinkpinne. Prova gärna drinken en ljummen sommarkväll, kanske som fördrink på grillpartyt.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar