onsdag 8 maj 2013

Sin egen säng

Det gamla talesättet borta bra men hemma bäst tycker jag stämmer väldigt bra. Framför allt när det gäller sängar och hur man sover när man inte är hemma. Nu har jag ju varit bortrest några dagar och precis kommit hem.

Det spelar ingen roll hur lyxigt hotell man bor på eller hur fluffiga sängarna än är, så är det en sån enorm njutning att gå och lägga sig hemma i sin egen säng. Den är perfekt, varken för hård eller för mjuk, kuddarna är lagom mjuka och täcket, åh mitt täcke är luftigt men ändå med viss tyngd så man omsluts och känner sig trygg.

Enda gången jag inte riktigt kan komma till ro ens hemma i min egen sköna säng är när min älskling Janne inte är hemma. Då är jag uppe så länge jag kan och går och lägger mig först när jag är riktigt trött så jag somnar direkt.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar