onsdag 29 maj 2013

Nu snackar jag skit





Offentlig toalett. Kundtoalett.
Viktigt att det finns i nödlägen och många är fina som den jag fotade här ovan. 
Men många har nog som jag, svårt för att använda dem. Jag drar mig in i det längsta för att gå men ibland måste en ju göra sånt en egentligen inte vill.

Det är nog ovissheten om hur det ska se ut när en väl klivit in och låst dörren. Hur kladdigt är golvet? Hur mycket avlagringar finns det i handfatet? Finns det papper och tvål? Hur luktar det? Fartränder i toaletten? Ibland blir en positivt överraskad och det är både rent och snyggt. Förhållandevis i alla fall. Det vore ju en bra sak om alla satte sig ned för vätska stänker och bildar små droppar. Det har en lärt sig på fysiken i skolan men nästan halva befolkningen verkar ha glömt bort det. 

Det är ju också bra att slänga papper i papperskorgen och inte under den. Likaså tuggummi och snus. Konstigt det där med att många verkar vara generellt dåliga på att pricka rätt med både det ena och det andra!

Det värsta är dock en festivalbajamaja som stått till sig några dagar. Där skulle jag inte gå in ens om jag fick betalt. Fast jo, nöden har ingen lag och är det kris så får en väl hålla andan och kissa hårt som Björn Gustavsson sa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar