tisdag 18 februari 2014

6 x tisdag

I morse var jag uppe med tuppen (06.00 = sjukt tidigt tycker jag) och efter en timme var jag snäll och gav katterna mat. De var så hungriga att de klättrade på benen på mig när jag satte på kaffe så, vad gör man, man är snäll och matar djuren.

Här nedan ser ni resultatet efter att jag hällt upp nån jäkla gourmetkattmat för kräsna katter. I gelé.
Maten, inte katterna. De nosade, vände ryggen åt maten och efter en stund stod de och rafsade med tassen som om de försökte gräva ner maten. För bövelen ville jag säga åt dem, för de åt ju ingenting! Nej nu släpper jag ut dem så får de fixa mat själva!


De gick och satte sig i ett fönster och vände ryggen åt mig. Man tackar!


Jag dissade tillbaka och gick ut i trädgården UTAN dem! 
Jag hittade fina blommor så nu drar väl den säsongen igång i bloggen, ni vet, då jag lägger ut bilder på
växter, blad, blommor, fröställningar och så vidare i tid och otid.

Krokusar! Jippi!


Vitaste vita snödropparna i flock, jippi!


Nånting som växer upp ur dammen. Jippi för det är grönt med fina små krokar av blad högst upp och det låter sig inte stoppas av att det var is på dammen nu på morgonen.


Blad! Illgrönt och utslaget blad på klätterhortensian vid altanen i söderläge. Stort jippi på den!


På eftermiddagen kom det snöblandat regn, men det spelade ingen roll för fåglarna kvittrade och det luktade nästan lite vår ute.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar