tisdag 9 april 2013

Att älska TV-shop


På en blogg läste jag ett inlägg som handlade om hur mycket bloggerskan gillar TV-shop och jag blev omedelbart påmind om min egen fascination av detta program och hur jag, kanske avsiktligt, tittat på det genom åren. Det konstiga är att jag inte köpt någon av alla dessa produkter som man enligt programledarna och försäljarna, inte kan klara sig utan.

Jag älskar TV-shop och speciellt den gamla varianten där de sålde verkligen helt omöjliga saker. Glada, överentusiastiska programledare och lika peppade personer som skulle agera försökskaniner Nu för tiden säljer de mest träningsredskap, köksutrustning, bantningsmetoder och ansiktsrengöring. Men förr, på den gamla goda tiden fanns bland annat att välja på:

- ett munstycke man kopplade till dammsugaren och som man sen kunde klippa håret med och hårklippet åkte rakt in i dammsugaren. Fiffigt.

- en lång plasttub med vätska som böljade fram och tillbaka och som var avsett som träningsredskap. The Flow tror jag den hette. Lite som att gympa med en vattenfylld Barbapapa skulle jag tro.

- en sprayflaska för tunnhåriga. Bara att spraya på flinten eller där det var lite tunnhårigt och vips så hade man tjockt, fluffigt hår. Fuskhår i form av färgludd visserligen men ändå.

- en absolut fantastisk färgroller som man kunde måla både tak och väggar med. Det finurliga var att man kunde klä sig i smoking, måla lite och sen gå raka vägen på fest utan en färgprick eller spill någonstans. Det gick inte att spilla från den rollern sa de glatt i programmet.

- plastmallar som man kunde stansa ut små kuber ur smörgåsar med pålägg, sticka en tandpetare i och som ett trolleri blev det cocktailtilltugg. Åh, det skulle man ju ha köpt. Man kan ju inte skära med kniv, då blir det inte perfekt, och det är det perfekta man ständigt eftersträvar, väl?

- smarta plastpåsar för förvaring av kuddar och täcken som man sen suger ur all luft ur och stänger med ett lock eller en dragkedja. Finns flera varianter.

Ni minns säkert också härliga och helt fantastiska saker som ni nu ångrar att ni inte skickade efter.

Nu väntar jag bara på dvd-boxen Best of TV-shop. Den ska jag köpa! Om den nånsin kommer ut på marknaden. 


2 kommentarer:

  1. Haha, ja, det är verkligen fascinerande! Som en helt egen kultur! Kram!

    SvaraRadera
  2. Ja jag tycker det är fascinerande, men jag behöver sällan grejorna de säljer. Kram!

    SvaraRadera