fredag 13 juni 2014

12 x torsdag



Morgonkaffe i stor mugg. Gott och jätteviktigt för mig varje morgon. Klunkarna som årsringar på koppens insida.



Smultronschersmin, kirskål och daggkåpa i en liten bukett på soffbordet.



Nästa bok jag ska läsa.



Hm, nån har bitit ett hål i rullgardinen i sovrummet. Inte jag! Det måste vara nån med vassa tänder gissar jag.



Det doftar himmelskt i huset och jag upptäcker att porslinsblomman blommar igen.



Den är ju fantastisk att se på också!



Odlingarna frodas. Det är roligt att skörda de första salladsbladen.



Pionen har äntligen slagit ut. Som jag har gått och väntat.



Jag är så stolt över att dillen frodas i pallkragen. Jag har aldrig tidigare lyckats odla dill. Den har bara gulnat, fått löss och tynat bort.



Plötsligt stod det stora pampiga vallmoblommor i en rabatt. Jag är inte helt säker på att de stod där förra sommaren.



Första rosen i spaljén. 



Här var jag också tvungen att sitta. Det är väldigt oinspirerande att sitta på kontor vid ett skrivbord och picka på en dator, vända på papper och häfta ihop och sätta in i pärm. Men det gjorde jag inte. Jag gjorde något roligare och var egentligen inte alls tvungen att sitta där.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar