tisdag 24 juni 2014

8 x måndag



God morgon! Kaffet urdrucket. Likaså smoothien. Tv.n på med nån morgonsoffa och nyheter. Tidningen har jag redan skummat igenom. 



Utsträckt i soffan med den väldigt sköna lemursvansrandiga morgonrocken. Slötittar på nåt inslag om grillning och sen ett om odling på liten yta.



Jag går ut och tittar på vår odling på liten yta. Det växer så det knakar här. Jag har skördat och fryst in jättemycket dill till vintern. Det finns tio gånger mer kvar i odlingen.



Drottningen Diva stirrar skeptiskt på mig. Hon vill mest följa med på avstånd när man går runt ute på ägorna.



Den första hemodlade jordgubben var mogen och jag skördade den. Vi delade rättvist på den och den var solvarm och fantastiskt söt och god. 



Sen gjorde jag en massa saker under dagen och när solen gick ned blev himlen fantastiskt blå och till höger några små vita fjädrar till moln lystes upp så de nästan såg självlysande ut. Svalorna flög högt och ropade till varandra med sitt svirrande läte. Det är ett somrigt ljud tycker jag. Det är härligt att höra dem genom det öppna sovrumsfönstret när man ska sova.




Våra olivträd har knoppar. Många knoppar. Tänk om det kunde bli en oliv av varje knopp också!



I morgon är det dags att skörda några av de här godingarna.

Härligt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar