lördag 21 juni 2014

Den längsta dagen

Igår var det midsommarafton och den längsta dagen på hela året. Jag bloggade inte och det var ju rätt beslut för det var bara tio personer inne på den här bloggen igår. Jag antog att de flesta skulle äta jordgubbar, dansa små grodor runt stång, äta sill och kanske ta en snaps, och inte ha tid med att hänga framför datorn och läsa bloggar. Jag gjorde allt ovan utom groddansen.


Vi var laddade till tänderna med midsommaraktiga dekorationer som vi hittade i botten av plastpåse/aluminiumfolie/grillpinne/bullformslådan där jag anade att de låg kvar sen studentfirandet för två år sen. Jag var tveksam till om ballongerna skulle hålla luften men det visade sig att de var färska och fina och lätta att blåsa upp.



Vi kokade massor av ägg för att kunna göra de obligatoriska ägghalvorna med majonnäs, räkor, dill och fiskägg.



Den egenodlade dillen, den jag äntligen lyckats med. Ingen ohyra, inga gulnade blad, inget visset, bara friskt gröna fina dillvippor.



Jordgubbarna!



Dukningen börjar ta form. 



Och pyntet.



Fler platser här.



Vi hade så mycket mat att vi fick stötta med kylväskor för...



...kylskåpet var rätt fullt. Fast vi var nio vuxna och fyra barn som skulle äta och dricka och fika så det gick åt en del. Fast idag har vi fått äta dekorerade ägghalvor både till frukost och lunch. 

Gott.

För övrigt var det fint väder, ingen slog sig, ingen krossade porslin, alla skrattade och var glada och vi sjöng lite också. De flesta dansade runt stången och alla var trötta när kalaset var slut.

Glad midsommardag på er!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar