tisdag 3 juni 2014

Nu har jag frossat igen



Jag ser verkligen fram emot att läsa Nattfilm av Marisha Pessl och Steglitsan av Donna Tartt.




Det är verkligen som att gå in i en godisaffär att gå in i en bokhandel för mig. Visserligen dyrt godis men ack så gott. Jag gillar bibliotek också såklart men ibland vill jag ha mina egna böcker och äga dem för att kunna göra som jag vill med dem. Till exempel ta med dem på en semesterresa och droppa saltvatten och fin sand mellan bladen medan jag ligger utsträckt i en solstol under ett parasoll och bara omsluts av ljumma vindar. 

Det är härligt att gå och titta i bokhyllorna och fundera över vilka böcker som ska få följa med i sommar. Jag har gjort en liten hög men redan hunnit förkasta några böcker och lägga till några andra. Det hinner säkert ändra sig många gånger till innan vi åker.

Ibland läser jag ut en bok och tycker att den inte var så värst bra och då kan jag lämna den på ett tågsäte och hoppas att nån annan hittar den, läser den och tycker mer om den än jag gjorde. Kanhända får någon av mina böcker stanna på det italienska hotellet när vi reser vidare i sommar?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar