torsdag 5 juni 2014

På tåget



På tåget.

Det är ju smidigt att kunna boka sina egna biljetter på internet, betala direkt via sin bankdosa och sen få biljetterna som sms till sin telefon! 

Om det hade fungerat ja!

Jag fick inget sms. Alltså hade jag ingen giltig biljett. Hur jag än försökte via SJs hemsida kunde jag inte få dem att skicka biljetten på nytt. Jag försökte fyra (4) gånger!

Jag satte mig på tåget och tänkte reda ut situationen med konduktören. 

Det kom ingen.

Nu sitter jag på tåget hem och situationen är densamma. Fast värre, för mailet som kvitterade mina biljettköp och som var mitt bevis på att jag köpt biljetter, har spårlöst försvunnit ur min postbox. 

Konduktören kom just förbi.

Jag låtsades sova.

På ett sätt längtar jag efter förr i tiden då tågbiljetten var en faktisk pappersbiljett och konduktören klippte hål i den som bekräftelse på att man påbörjat resan.


2 kommentarer:

  1. Jag känner igen mig! Jag vill också ha en pappersbiljett! Helst en sådan där liten fin i tjockt papper! Fina du, vilket fantastiskt paket jag fick på posten, jag blev alldeles tårögd, du vet vad jag tycker om! Tusen tack och varm kram!

    SvaraRadera
  2. Ja, tjock pappersbiljett, det var tider det. Varsågod Pia, såklart du ska ha hyllremsor och en tratt. Kram

    SvaraRadera