måndag 16 juni 2014

Det dånar i luften

Plötsligt på lördagskvällen i den ljuvliga sommarluften, hör vi nåt som mullrar och dånar över hustaken. Det skulle kunna ha varit en urtida drake som Katla men det var det förstås inte. Det var något mycket mer modernt och ofarligt, dock eldsprutande.





Ja, det var en luftballong. Det kom ju två luftballonger förra sommaren, som jag såg från mina föräldrars vardagsrumsfönster. De flög mycket lägre.




Det var en helt stilla, solig och ljummen försommarkväll och det måste ha varit underbart att sväva fram nästan helt ljudlöst över vår lilla stad och åkrarna runt omkring. Fast jag är inte så avundsjuk på dem. Det finns andra saker jag hellre skulle göra för pengar än flyga luftballong. Men om jag vann en flygtur på en lott eller i en tävling skulle jag ju gärna åka förstås.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar