måndag 8 september 2014

Lycka på loppis

Jag hamnade på en stor gatuloppis av en slump och gick runt bland borden och försökte ha någon slags överblick påkopplad så jag snabbt kunde avgöra om det fanns något av intresse.

Det gjorde det!



Gamla plåtburkar. 



Den här sorten har jag inte sett tidigare. Om nån vet vad det varit i och var den kommer från får ni gärna berätta.

Jag gillade den både på grund av mönstret och för färgernas skull.



Den här känner jag igen sen tidigare. Jag har redan en stor och en liten med samma mönster men kunde ändå inte motstå den här. Örebrokexburkar kan man inte få för många av om man är från Örebro. Om inte annat så kan man ge bort till nån som skulle bli glad för en sån här härlig röd burk med japaner, tallar och snöklädda berg.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar