måndag 29 september 2014

Smoothie - ett smidigt mål

Jag antar Queen of Kammebornias utmaning om hur man gör sin godaste smoothie.

Smoothie, enkelt att göra, gott att äta och ganska nyttigt, fast det beror ju på vad man lägger i mixern.


Jag lägger gärna i närodlade jordgubbar från Råda självplock, pappaplockade blåbär från Bergslagen, grekisk yoghurt och en skvätt mjölk. Jag gillar när det är drickbar konsistens och enkla smaker.



När smoothien är klar toppar jag med krossade linfrön. Knaprigt och gott och bra för magen.



Gärna mandlar också. Mandlar och blåbär är en underbar kombination som med fördel kan användas i till exempel en paj.



Direkt från frysen.



Smoothie med smak av svenska solmogna jordgubbar och söta blåbär på gång.



Mixat och klart. 

Toppat med allt det goda. 

Bara att hugga in.

En sån här och en stor kopp kaffe är en färdig frukost för mig. Jag är sällan hungrig på morgonen så det här är ett bra sätt att få lite i magen utan att anstränga sig.

2 kommentarer:

  1. Ser underbart ut!!!
    Tack för tips :)
    Kram Malin

    SvaraRadera
  2. Tack!
    Det fanns många fina smoothietips hos Pia.
    Välkommen hit förresten!
    Kram

    SvaraRadera