tisdag 23 juli 2013

Det bor en snygging här hos oss

Det bor en snygging här hos oss.

Han och jag har bott ihop sen jag var tonåring och jag älskar honom verkligen. Han är vad många skulle säga manlig och stilig och han kan vara lite stel ibland. Lite avvaktande, och med ett ansiktsuttryck som kan vara svårt att tyda. Han är den starka och tystlåtna typen som inte säger något men vars blick talar en hel del. Han har arbetat som modell i en affär för länge sen, och då för länge sen hade han en förmodligen snygg kropp som visade kläder i ett skyltfönster.

Ibland kan jag undra vad som hände när han blev av med kroppen. Kanske välte han i skyltfönstret och gick sönder så han kasserades och någon tyckte att huvudet var fint och tog det med hem. Eller så skulle affären moderniseras med nya fräschare skyltdockor och han plockades i bitar för att slängas på tippen och huvudet råkade bli kvar nånstans och följde med någon hem. Med någon menar jag en släkting till mig.

När jag var helt nyfödd och låg i barnvagnen på landet tog pappa upp mig ur vagnen och bäddade ner huvudet i ena änden och ett par stora skor i den andra. När hans mormor sen kom för att titta till lilla Helena, hennes första barnbarnsbarn, så skrek hon i högan sky och tog ett förfärat språng bort från vagnen till allas förtjusning.

Själv har jag lekt med tanken att rigga en hel kropp av kläder och huvudet ovanpå för att det skulle se ut som jag inte var ensam hemma. Jag vet, lite löjligt men när jag bodde ensam var jag ganska mörkrädd och tänkte att det skulle se ut som en riktig snubbe som bodde hos mig. Han kunde stå vid fönstret så det syntes utifrån att han var där. Precis som Rose i "Två och en halv män" ni vet, när hon låtsas vara nygift och har en docka som sin make för att få Charlie att bli svartsjuk.

Hur som helst så har han aldrig fått nån ny kropp. Han har fått nöja sig med att stå i ett skåp. I ett vitrinskåp så han inte känner sig instängd!


Stilig typ, lite blank bara. Skulle behöva en liten dutt med puder.


Fina drag.


Stark markerad haka.


Inget 3-millimeters här inte. 


Något lite drömskt i blicken. Och lite skräp i ögonvrån.


Lite väl accentuerad ögonvråknopp men skit samma. Han är snygg ändå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar