söndag 14 juli 2013

String





Stringhylla.
Vi hade en sån på väggen på landet där det stod lite böcker för sommarlovets lata dagar, någon snidad träfigur och fina stenar och pinnar och ibland kan jag önska riktigt hårt att den hängde på en vägg hemma hos oss nu. Men den här lilla godingen finns här iallafall och det är ju en tröst. Den är en liten karamell till tidningsbord/avlastningsyta som man kan ställa bredvid soffan eller sängen kanske. 

Jag skulle inte vilja inreda hela hemmet i 50- eller 60-talsstil men nån liten glimt av det förgångna är fint. Jag gillar att blanda alla möjliga möbler och stilar, 1700-tals slagbord med kristallkrona från 40-talet. 70-talsplast i köket får samsas med dagens porslin och en servis från förra sekelskiftet. Ungefär som jag är själv, lite blandad, kluven, splittrad och mångfacetterad som de flesta människor är. Jag är fascinerad av människor som är så hängivet trogna en stil och inget annat, som till exempel punkare, rockabilly eller hiphopare. Jag skulle aldrig kunna välja utan väljer istället att vara lite av varje. Precis så som det ser ut här hemma, lite av varje.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar