söndag 21 juli 2013

Men är inte det där...?

I vår trädgård, på vår torkvinda hänger de, landslagströjorna som Janne ska ha på sig på VM i Las Vegas om tre veckor. Det är nästan overkligt. Det är fint och stort att få den äran att vara med i landslaget i vilken sport det än må vara (det är ju klart att han fått slita och bevisa att han är så bra att han får åka med) och det är extra fint att det är just min älsklings tröjor som nu hänger på tork hemma hos oss.  De är gula och blå, otippat, och det står Sverige på, och hans namn. Det är stort faktiskt och jag är sprallig som ett barn när jag tänker på det!

Det som bara kittlar lite mer är tanken på att han faktiskt kan komma hem med medaljer också, VM-medaljer! Då måste jag nog sätta mig ned en stund och djupandas och långsamt ta in den storheten.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar