onsdag 17 juli 2013

Jag kör ett maraton





Jag ser mig igenom många, många avsnitt i rad medan solen går ned och sommarkvällen sänker sig över trädgården. Jag har fastnat i ett maraton av Twin Peaksavsnitt och när ett är slut tänker jag "Bara ett till, sen får det vara bra." och när sen eftertexterna börjar rulla tänker jag "Bara ett till" och hoppar över till ännu ett avsnitt och så går en timme till. 

Det som är så bra med en hel box är ju att det finns så många avsnitt kvar, som en stor godispåse där det är långt kvar till botten och många goda bitar överallt. Jag behöver ju inte vänta en hel vecka på nästa spännande avsnitt heller, bara att hoppa fram med fast forward och fortsätta njuta. För man kan ju njuta på många olika sätt, man måste inte vara ute bara för att solen skiner och det är sommar. 

Det är lite lyxigt att välja att vara inne och ha Twin Peaksmaraton och ligga i sommarklänning på fårskinnet och vifta med tårna i den mjuka pälsen medan man blir lite rädd för de onda krafterna i de mörka skogarna som omgärdar staden Twin Peaks.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar