fredag 5 juli 2013

Glor in i ylskåpet




Ibland är jag så där löjligt sugen på nåt. Men jag vet inte vad. Nånting bara.
Jag sliter upp kylskåpsdörren och fånstirrar in på hyllorna. Magen ylar av, inte hunger utan mer av sugenhet.Vad ska jag äta? Finns det nåt gott? 
Det gör det sällan.

Knallar vidare till skafferiet och gör om proceduren där.
Det slutar ofta med att jag ströäter några mandlar, ett Digestivekex, ett äpple, en sked Nutella, en skorpa med lemon curd på eller nåt annat i den stilen.

Jag blir lite trött på mig själv när jag inser att egentligen är jag bara törstig och kunde lika gärna bara ha druckit ett glas vatten. Att jag aldrig lär mig att tyda kroppens signaler. Konstigt.

2 kommentarer:

  1. Anonym15:54

    Hahaha...klassiker det där. Tecken på att man är uttråkad :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag antar att man är uttråkad och rastlös, tror att man är hungrig och bara går och letar planlöst utan att veta efter vad.

      Radera