onsdag 6 november 2013

Apropå tårtor och att slänga dem på varandra...


...så tycker jag alltid illa om att använda mat på något annat sätt än att äta den!

Jag tycker att det är fel att "tårta" någon, som det kallas i medierna när någon trycker en tårta i ansiktet på en annan person, oavsett vem det är och vad syftet med "tårtningen" är. Att det var just Jimmie Åkesson som råkade ut för det den här gången spelar ingen roll för mig. Om man inte håller med honom om hans politik är det bättre att hitta andra sätt att argumentera än att trycka en tårta i ansiktet på honom. En demokrati bygger inte på den typen av beteende och argumentationsteknik.

När jag nu ändå är inne på det här med att använda födoämnen på andra sätt än att faktiskt äta dem så vill
jag bara säga att tycker generellt illa om alla användningsområden för mat där den inte längre är föda eller ett sätt att få näring.

Korvätar- eller pajätartävlingar är för mig obegripliga. Varför slösa mat på folk som vräker i sig medan de fräser runt maten så två tredjedelar hamnar bredvid tallriken eller på golvet? Varför heja på den som orkar äta flest korvar och kanske till och med måste spy i en hink på scenen och applådera när denne vinner nåt löjligt pris för sin förmåga att överäta? Jag tycker bara att det är osmakligt och äckligt och att det är sorgligt när man tänker på hur många människor runt om i vår värld inte ens har tillgång till drickbart vatten och än mindre korv och paj eller något annat över huvud taget att äta. Ibland blir jag helt galen på hur rutten och sjuk världen är!

Somliga kanske resonerar som så, att den här tårtan som Jimmie Åkesson fick i ansiktet inte är så konstigt alls. En clown som får en tårta i ansiktet, det har man väl sett på varenda cirkus i alla tider. Jo förvisso, men åter igen, det är inte rätt väg att gå att debattera med tårta, eller annan mat heller för den delen. Sen ska man inte avfärda SD som några clowner, speciellt inte när man ser deras valresultat från senaste valet och prognoser inför kommande. Det är skrämmande många i vårt land som på fullaste allvar tror att den politiken är den rätta för Sverige. Det man ska göra om man tycker något är orättvist, fel eller måste ändras är att ta ett aktivt ställningstagande i någon form, gå med i ett politiskt parti, skriv insändare, demonstrera, tryck flygblad eller varför inte blogga om det!

Ät upp tårtan istället!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar