torsdag 7 november 2013

Den andra söta katten

Jag skrev ju här om dagen att jag inte skulle blogga om katterna och det ska jag inte.

Inte så ofta åtminstone.

Men jag är ju tvungen att vara rättvis och därför kommer här ett inlägg med bilder på den andra söta katten som bor här.


En liten katt kom och kröp upp och lade sig tillrätta i mitt knä. Hon startade motorn och blundade med detsamma.



Hon är lite mer stillsam och ladylike när hon sover än han den där stora svarta lunsen som är kung av soffan. Den här lilla fröken är dock den som lever rövare mest när de två är vakna och röjer runt här hemma. Nyfiknast, kaxigast och vassast om tassarna. Den svarte är lite mer loj, tillbakadragen och drar snällt in klorna när han leker.

Nej nu är det nog om katterna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar