fredag 8 november 2013

Motörhead på säckpipa


Ibland fullkomligen trillar man över det perfekta motivet och har turen att ha kameran med sig och till hands och kan få den där bilden som man efteråt är så nöjd med.

Den här bilden är jag nöjd med, jag tycker den är jätterolig.

Stenhård Motörheadfan (nåja kanske inte stenhård men ett fan iallafall) med t-shirt å allt, lirar loss på...jamen en säckpipa. Han tar i för kung och fosterland och rockar loss på....ja, säckpipa.

Nu är jag ganska säker på att han inte spelade Motörheadlåtar på säckpipa utan mer klassiska skotska säckpipelåtar. Men det spelar ju ingen roll. Han stod där i ett gathörn i Glasgow och spelade, jag kom förbi. Han spelade, jag fotade i själva jätteinandningen innan han skulle blåsa hårt igen. Han sneglade, en aningen skeptisk på mig men spelade bara på.

Titta en gång till.
Jätterolig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar