onsdag 26 mars 2014

Delikatesshyllan på Fortnum & Mason

Mycket ska man se innan ögonen trillar ut, kan man säga när man sett nåt som gör en extra förvånad. En sån stund infann sig i London på varuhuset Fortnum & Mason.
Se själva.

Min syster kom och sa "Du måste komma och se vad jag har hittat i en hylla. Det här vill du inte missa". Och det ville jag ju inte!
Herregud mat, godis, ätbara grejer med djur i. Fascinerande, äckligt, spännande, ovanligt och jättekonstigt. 

Skorpion i vodka.

Barbequesmak. Ja vars, gott. Men krispiga maskar med bbq-smak, njaaee.

Mer skorpioner. 

Och rostade skorpioner.

Klubba med myror i. Visst, kittlar dödsskönt i kistan.

Tequilaklubba med mask. Mmm.

Vodka med ganska så död skorpion som ligger och skvalpar på botten. Visst blir man sugen?
Mycket ska man se...


4 kommentarer:

  1. Svar
    1. Ja visst är det. Det ser inte så aptitligt ut med skorpioner och myror.

      Radera
  2. Anonym23:17

    I Göteborg fanns en butik som sålde gräshoppor, myror i choklad och liknande på 80-talet. Det kommer garanterat komms mer insekter på våra restauranger i och med miljömedvetenheten.

    Dina bilder gör mig annars mest sugen på engelsk mat. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Va, fanns det? Jo det finns ju så många insekter och småkryp fullproppade med proteiner så vi får nog tänka om och äta sådant i framtiden. Men lite uuääähh är det. Fast när jag tänker efter ser ju kräftor jäkligt äckliga och insektiga ut och dem gillar jag.

      Radera