lördag 22 mars 2014

Resa till London och ta in på hotell

Oj oj att man kunde bli så trött av att semestra! Nu har jag varit hemma i nästan ett dygn och det har gått åt till att tvätta, duscha och sova. Och gosa med katterna förstås.

Såhär var resan:

Först åkte jag bil till tåget i Skövde, tåg till Örebro, bil till Västerås och flygplan till London. Jag fick fönsterplats. Det gillar jag.

Efter flygturen blev det tåg igen. Väl framme på Liverpool station tog vi taxi till hotellet och det var mörkt ute. 

Hotellet var så himla typiskt engelskt och mysigt och skevt och gammaldags med heltäckningsmattor, stora öronlappsfåtöljer i receptionen, knarrande golv och krokiga korridorer.

Welcome to 120. Mitt rum var pampigt med kristallkrona, väldigt högt till taket och tunga, vadderade gardiner.

Jamen så himla engelskt. Utanför fönstren, som egentligen var balkongdörrar, fanns en smal välvd balkong med lågt räcke. Jag vågade inte gå ut.

Här vid skrivbordet skötte jag all korrespondens med omvärlden. Brevpapper i den gröna mappen och whiskyglas och ishink bredvid. Nej vars, det blev inte så mycket brevskrivande men jag laddade mobilen här. Ingen whisky blev det heller.

"Öppen spis" såklart. Vackra orange glasstenar istället för eld. Fiffig inredningsdetalj och så brandsäkert!

Klassiskt dörrhandtag av modell opraktiskt. Jag säger bara: Smörj  INTE in händerna innan ni försöker öppna dörren utan nyckel.

Även om det inte är så långt till England tog det nästan 12 timmar för mig att åka från dörr till dörr. Pust. Mer om London följer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar