söndag 30 mars 2014

Roliga och fina skyltfönster i London

Jag gillar roliga och annorlunda skyltfönster. Jag gillar också riktigt snygga skyltfönster där man ser att de lagt ned mycket möda och där det finns mycket tankearbete bakom. De kanske har ett tema som gör att skyltfönstret ser genomarbetat och genomtänkt ut. Sånt gillar jag.

Naturligtvis var jag på spaning även i London och här är några smakprov.

Himla jättesöta skyltdockor. Här tangerar vi det här temat med djur som agerar som människor som jag skrivit om tidigare. Där man människofierar djur. Intressant det där.


Skyltfönster som tillhör kategorin Fina skyltfönster. Jösses vilken tårta men jag tror att det är sockerpasta vilket ju inte är så gott, mer som modellera för tårtor. Men vackert ändå.

Här är en till, jamen jisses så fin. Här får ni som ska gifta er lite inspiration.

Åh, åh, hur söt är inte den här då. Som en crocembouche fast med macarons. För er som inte riktigt fattar vad jag menar med förra meningen så får ni googla. Det orkar ni.

Vi gick förbi en konsthandel/galleri och jag önskade att jag hade haft stor resväska.

Neonkonst, hur snyggt är inte det då?

Innovativa dekoratörer hade hängt skyltdockan upp och ned. Ja vars, kläderna satt rätt snyggt ändå.

Rainforest café. Det såg roligare ut än vad det var. Ganska översållat med plastlianer och plastblommor och mjukisdjur. Vi fikade inte här. Hej hej till er som ser mig i spegelbilden.

Ett cyklande skelett i nåt som såg ut som en läkarrock. Det var ett café igen. Jag fattade inte kopplingen men det var roligt. Roligt skyltfönster.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar