måndag 31 mars 2014

Souvenirer från resan


Jamen klart man ska köpa dyra saker när man är på resa. Burken var snyggt röd och matchar vår kökstapet och saffran använder jag ju både på julen och till nån kycklinggryta ibland.

Söt nalle från den stora leksaksaffären. Idag har jag gett bort den till en liten en månad gammal bebistjej.



Man kan tro att skjortan är till min sambo men nej, den är till mig. Boyfriend style är det absolut hetaste i vår, både på skjortor och jeans. Jag hakar på den trenden. Skjortan är till mig, somrig och fin.

Här kommer den obligatoriska resechokladen. Såklart. 

Hrm, jo då jag handlade lite till på det superdyra varuhuset.

Cheddarost. Den låg och mognade lite i resväskan så den är säkert toppen nu. 

 
Kaffe från Harrods. Tiger stripes hette bönan och den var lite billigare än St Helena som kostade £50 för 100 gram. Alltså ungefär 550 kronor för ett hekto. Nej men jag var inte så sugen på just den kaffesorten den här gången. 

Te i snygg burk. Assam tillhör inte de sorter jag brukar dricka så därför tog jag den. Hoppas den är god.

Vi var ju på den helt hysteriska affären M&M World där de bara säljer godis, med eller utan jordnöt i, och massor med helt onödiga tillbehör som gubbar och flygplan att hälla godiset i och sen ska man trycka på nån knapp eller dra i en spak så kommer godiset ut. 

Det fanns mysoveraller med godistryck, väskor, muggar och handdukar. Mysoveraller typ onepiece för vuxna! Det luktade choklad överallt vilket var angenämt till en början. Sen blev det kvävande med chokladlukten, alla pråliga plastgrejer och allt godiset. De spelade onödigt hög musik också. Jag fick fly ut på trottoaren för luft. Jag hann i alla fall köpa varsin liten påse till mina små påskkärringar Jo och Lo.

Jag valde och valde med omsorg bland alla exklusiva och såklart svindyra praliner i den stora glasdisken. Det fanns så himla många smaker men jag tror jag valt de godaste. Två av varje smak, en till oss var, älsklingen och jag. Nu kan vi ha chokladprovning någon speciell dag. Eller en vanlig måndag.

På flygplatsen slog jag till på tvåpack skumpa. Kan komma väl till pass när man minst anar det. Kanske när man provar den svindyra chokladen och blir alldeles törstig en vanlig måndag i april.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar