fredag 17 oktober 2014

10 x onsdag

Det var en grå onsdag.


Jag drack frukostkaffe och skrev ett blogginlägg om tre filmer som jag just sett. 
Ikväll måste jag lämna tillbaks dem.

Koppen är från Indiska, jag köpte två och de är underbara. De rymmer ungefär en kanna kaffe vilket passar mig fint.



Jag tränade ryska fraser med Google Translate en stund. 
Det är ju ett problem det där alfabetet de har.



Det här behöver jag kunna säga när jag är i Ryssland.



Så här säger man det.



Det blev för svårt med all ryskan så jag slängde sopberget istället. Fast det var ju inte meningen att det skulle komma med på bild. Jag ser ju själv att det blir svårt att hävda att jag källsorterar när det både ligger mjölkförpackning (sorteras som papper och plast) och konservburk (sorteras som metall) där i men jag sopsorterar nästan jämt. 

Det här är en undantagspåse. 

Det blev fel! Förlåt!



Nej den här bilden skulle det ju vara. 

Blommor.

Ljuslyktor.

(F-n också, maskrosblad överallt mellan stenarna!)



Som sagt gråväder överallt hela dagen.



Saker vissnar och ramlar ned på marken.



Saker vissnar inomhus också.



Ljusen har brunnit ned.

Over and out.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar