torsdag 30 oktober 2014

Throwback Thursday 4

Ännu en torsdag är här och då är det dags för en ny frisyr ur de gamla albumen.

Här har vi en lite Hollywoodinspirerad lockig variant på den tiden (tidigt 80-tal) ledordet för hår var volym.


En mjuk helpermanent i hår något längre än axellångt. 

Permanenten tog sjukt lång tid, frisören skulle rulla och rulla håret och sen hälla på permanentvätska som luktade riktigt illa. Sen skulle man sitta i hårtork och värma lockarna medan vätskan ångade i ögonen så det sved och ögonen tårades. Sen skulle det i någon slags vätska som skulle stabilisera lockarna så permanenten höll länge. Den stanken!

Jag bestämde mig efter en permanent i mitten av 80-talet att det var den sista. 

Aldrig mer.

Det höll jag inte.

Sista permanenten gjorde jag 1991. Sen fick det vara nog.

Den stanken!




Originalfoto taget av min pappa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar