måndag 6 oktober 2014

Rost

Jag gick förbi en byggarbetsplats och såg plötsligt något skitsnyggt! Jag vet inte exakt vad det är, men åh, rosten, den rosten.

Ett jättestort järnrör, en tub av metall, två meter hög och så himla snyggt sliten och anfrätt av tidens tand. Åh!

Jag kunde inte slita mig utan stannade och tog många bilder av den fina ytan på metallröret, eller vad man kallar det. Det kom folk och gick förbi och de måste ju trott att jag var helt dum i huvudet som fotograferade en rostig metalltrumma och inte nånting vackert som höstlöven eller solen genom molnen.

Men just där och då fanns inget vackrare än denna rostiga och slitna yta. Den är som en abstrakt tavla, en karta över något som ingen vet vad det är.

Titta bara!









2 kommentarer:

  1. Jag tycker också att rost är väldigt vackert! Nu har jag uppdaterat bloggen med smoothietips :)

    SvaraRadera
  2. Ja rost, mossa, avskavd färg, sånt som många andra fnyser åt och vill åtgärda, sånt tycker jag är vackert.
    Jag så dina samlade smoothietips och det var ett bra initiativ. Tack för det.

    SvaraRadera