torsdag 9 oktober 2014

Throwback Thursday 1

För några dagar sen var jag på besök hemma hos pappa när min moster och hennes man var här i Sverige och hälsade på.

Då passade jag på att bläddra i gamla fotoalbum och hittade givetvis en rad mer eller mindre lyckade frisyrer som passerat genom åren. En del var jag inte ansvarig för själv. När man var liten hade man ju ingen talan.

Därför inleder jag nu en serie med härligt fulsnygga nostalgifrisyrer. Jag gör som "alla andra" på sociala medier och kastas tillbaka i tiden på ett antal torsdagar framöver.



Ouh jäh, här snackar vi tidigt 70-tal med hockeyfrilla och vit, festlig kråsskjorta med breda kragsnibbar.

Detta är taget när jag fyller 7 år i mars 1972 och vi firar med tårta med geléhallon på och varm choklad i guldkoppar. 



Min pappa har tagit originalfotot. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar