torsdag 10 april 2014

10. Förhoppning

Jag fäller in tummen i handflatan.


Fäller ned fingrarna över den redan infällda tummen.


Kniper åt hårt.


Håller tummarna!


Just nu håller jag tummarna för att min önskan ska slå in, att det här ska bli ett så oändligt mycket bättre år än förra året. Om jag sammanfattar hittills så har det här året börjat med att det hänt både konstiga och overkliga händelser som ledde fram till ett väldigt avgörande beslut i februari. Det beslutet, konsekvenser och vad det lett fram till, kommer det mer om framöver. 

Annars har det varit ett bra år hittills för i mars åkte jag till London med bland andra min lilla systerdotter som ju är min favvo förutom mina egna barn då. Nu i april kommer det också hända trevligheter som jag också ska be att få återkomma till när de har hänt. Sen ska vi ju fira påsk också med ägg, köttbullar och sill. Maskeradbowling, påskfest och kanske en och annan sovmorgon med efterföljande långfrukost. Sol räknar jag också med under påskhelgen.

Egentligen när jag tänker efter behöver jag nog inte hålla tummarna för framtiden. Det kan aldrig mer bli så hemskt som det var förra året. Så många tunga besked, händelser och sorgligheter. Från och med nu kommer allt att bli bra.

Allt kommer att bli bra.

Allt  kommer  att  bli  bra.

Hör ni det!

1 kommentar: