fredag 18 april 2014

18. Stilla

Stilla ligger livet just idag.

Det är långfredag och man ska hålla sig stillsam och tänka på Jesus. Eller något annat. Så var det förr i världen i alla fall.

Jag väljer dock att inte alls vara i stillhet även om min själ och mitt hjärta vilar och jag är lycklig och jag har sinnesro. Själva kroppen cyklar till bowlinghallen och tittar på Långfredagsslaget och skrattar åt folks olika maskeradkostymer och roliga frisyrer. Jag träffar säkerligen en massa folk jag känner och har allmänt trevligt. Så kan man också göra på en långfredag.

Jag ska också ägna hela påsken åt att äta en massa ägg, lax och kanske lite choklad och dricka champagne och kaffe som jag gillar så mycket. Jag hoppas att solen skiner från en blåblå himmel och att våren kommer med stormsteg när så många människor är lediga och kan vara utomhus och vända upp näsan mot solvärmen. Jag ska gosa med mina stora barn och min lilla systerdotter. Jag vill gärna blåsa såpbubblor också innan helgen är över.

Glad Påsk alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar