söndag 13 april 2014

13. Samling

När jag var liten samlade jag på många saker. Tändsticksaskar, plastpåsar från coola trendaffärer och boutiquer, hotelltvålar, frimärken, bokmärken och en massa annat som jag inte längre minns.

Nu för tiden har jag ingen samling av stora mått men jag har några fina gamla plåtburkar som nog kan klassas som en samling, om än liten. Det känns inte så angeläget längre att samla på saker, jag vill hellre rensa och se till att vi inte har mer än det vi behöver och använder. Fast nu när jag skriver det här så inser jag att jag nog samlar lite på bijouterier. Halsband, armband, ringar och snyggheter som inte är av guld eller diamanter. Jag har nog alltid varit lite av en skosamlare också. Skor är kul och det finns så himla många snygga som man kan få ett behov av att äga. Men det samma gäller med smyckena och skorna, jag rensar bort då och då.

För att kunna fylla på?

Jo vars, så kan det nog vara.

De fina burkarna på rad i köksfönstret.

Kakao, te och karameller.

Fin kexburk från Örebro Kexfabrik med geishor på.

Kakao och karameller igen.




Den stora kexburken från Örebro Kexfabrik. De små geishorna igen.
Lagom stor samling av plåtburkar men jag kan nog tänka mig att utöka men några till om jag snubblar över några fynd. Det är ingen brådska. De kommer till mig om det är meningen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar