lördag 5 april 2014

5. Min helg

Min helg ser ut att bli fin.

På fredagskvällen åt vi hemgjord pizza och drack vatten och vin. Slöade i soffan med varsin katt och zappade bland kanalerna.

På lördagen ska vi städa bort massor av torra roskvistar som jag klippt bort. Det tar nog en timme. Antagligen fixar vi lite mer i trädgården också. Släpper ut fåret för säsongen. Rensar ur gamla löv ur dammen. Dricker en kopp kaffe i solen om den skiner. Tittar på katterna som skuttar på gräsmattan efter en humla.

På kvällen ska vi ha filmmyskväll med båda fröknarna som kommer och vi ska se Mammas pojkar och de får väl äta sina M&M om de vill.

På söndagen tänkte jag se lite på SVT Play och tvätta nån tvätt och hålla tummarna att det inte regnar så jag kan hänga den ute.

Sen kommer jag göra många andra saker, det kommer hända sånt som man inte räknat med, som att det börjar regna när man minst anar det eller att det ringer precis när man ska äta och sånt.

Och vips så blir det söndag kväll.

Lördagsmorgonen bjöd på lågt stående sol över vinterfläckig gräsmatta och underbart fågelkvitter.

Högen som ska städas bort.

Isskorpa på dammen, som också ska städas ur.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar