fredag 4 april 2014

4. I min väska


I min handväska idag, som alla andra dagar:

- grönmögelost, cognac, kokta ägg, cheddar från London, Skagenröra, laktosfri mjölk, majo, jordgubbar, citron, avokado, lime, philadelpia......

Nej vänta nu...

Det där var ju sånt jag hade i KYLSKÅPET, inte i handväskan!


Men härreguuud så mycket saker det kom ur min väska när jag plockade ur allt för att lättare kunna fota vad som faktiskt gömmer sig där. Väskan är som en fet tax och fylld med allt möjligt som är bra att ha. Hur jag skulle lyckas gå hemifrån med en liten platt kuvertväska under armen är en gåta. 

I min väska denna dag:
- en påse med blandade nötter, torkade tranbär och kokosflagor
- en necessär från Kina med diverse hälsopreparat typ hudkräm, nässpray, migränmedicin, Alvedon, plåster
- en plånbok modell skittjock för att jag har så många kreditkort och medlemskort som jag nästan aldrig använder och också massor av gamla kvitton som jag inbillar mig kan vara bra att spara utifall att...
- en dörrnyckel med grodgrönt band
- ett lypsyl som smakar havtorn
- minttabletter i himla snygg ask med powertjej på
- en guldig bläckpenna
- en hårsnodd
- ett par lurar till min telefon
- en karta över centrala London (också i kategorin kan vara bra att ha?)
- en påse sockerfria tuggummin
- ett anteckningsblock från hotell
- en almanacka
- dessutom, inte med på fotot, ett ihopfällbart paraply, handenheten till mitt implantat och min mobil såklart, ibland har jag klädnypor och skohorn i väskan men de har jag städat bort vid ett annat tillfälle och lovat mig själv heligt att inte lägga tillbaka.
Jag skulle tippa på att väskan väger 3 eller 4 kilo, kanske mer. Egentligen vill jag inte veta för då kanske jag blir extra medveten om hur tung den är. Jag måste ju ha med mig allt det här. 
Jag kan inte välja bort en enda sak. 

Jag kan aldrig ha kuvertväska!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar