lördag 12 april 2014

12. Blomstra

Det som är nästan finast i vår trädgård om våren är äppelträdsrabatten som svämmar över av lökväxter som blommar i lite olika omgångar så härligheten räcker i många veckor. Just nu blommar rysk blåstjärna, himmelsblå scilla, havsblå pärlhyacint, solgul påsklilja och blekgul narciss. En matta av vårblommor. Det är något av det finaste i vår trädgård när det gäller att blomstra.





Det är en härlig tid just nu när våren spricker ut och det är en härlig tid som väntar också. Hela våren och sommaren ligger framför oss. Ah, jubel och hurra!
Hela maj, hela juni, hela juli och hela augusti innan hösten kanske smyger sig på. Och halva april kvar också. 
Ah jubel och hurra. 

Det här är min tid på året. Sen i slutet av september vill jag bara gå i ide till jul. Då kan jag vakna några veckor för att tindra med juleljusen och sen lägga mig innan jag återuppstår fram i mars för att fira födelsedag och invänta vårtecken.

Det låter som jag ska bli en björn i nästa liv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar