torsdag 17 april 2014

17. Från ovan

Som en skänk från ovan heter det ju när man får något som är oväntat eller lite mer och finare än man kanske förväntat sig.

Som en skänk från ovan är min älskling, min man.

Han är den som tröstar mig när jag är ledsen, som håller min hand i sin och säger att allt ska bli bra.
Han är den som lovar saker och sen håller dem. Jag kan lita på honom i vått och torrt.
Han är den jag kan berätta allt för och jag vet att han inte dömer mig. Han är på min sida, jag är på hans.

Han är den som jag skrattar ihop med varje dag. Ja, vi skrattar varje dag så vi lär ju leva länge!
Han är den som härbärgerar min tvillingsjäl och till sist, efter halva livet hittade vi varandra. Vi kan ha träffats redan när vi var unga men då var det inte meningen att det skulle bli vi.
Han är den som är min bättre hälft från och med i måndags. Han är min man och han vill mig väl!



Här ligger våra vigselringar och blänker i en ask några timmar innan. Nu sitter de på våra ringfingrar och blänker. Den som sitter hos mig när jag dör får ta den ringen av mitt finger, inte förr.

Kärlek som en skänk från ovan.

Tack!



2 kommentarer:

  1. Vad härligt Helena! Stort grattis!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Det är härligt. Livet är härligt!

      Radera