fredag 25 april 2014

25. Hemma

Borta bra men hemma bäst.

Det finns väl inget så härligt som att komma hem när man har varit bortrest. Att kliva in genom dörren och känna igen den specifika doften av hemma, vara bland sina egna saker och att sen få sova i sin egen säng.

Jag är en riktig hemmaräv som gillar att gå och hasa runt i mysbyxor och bara fixa med saker hemma. Köra en tvätt, stryka nåt, vattna blommor, rensa i garderoben, ligga i soffan och se en film, sitta på altanen med kaffe och en bok, klappa katterna och rå mig själv.

Mitt hemma delar jag ju med den man jag älskar. Det finns det inget som kan slå.

Hemma är bäst.


Det är fint att ha någon att dela sina planer med. Vi ska anlägga ett trädgårdsland och funderar  och planerar och köper jord och frön och förgror en del av dem på altanen. Vi funderar på vilka buskar och växter i trädgården som ska klippas ned eller tas bort helt och om vi vill ha något annat istället. Jag har en liten längtan efter taggfria björnbär. Det kanske blir en sån planta i år. Det här är fina saker att fundera på när man har ett hemma med tillhörande trädgård. 

Ja det är fint att vara hemma och gå och skrota.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar