tisdag 8 april 2014

När som helst uppenbarar de sig, de små ansiktena





Det var några hack i den nya hushållspappersrullen jag hämtade i städskåpet. Det såg ut som en bister lite småilsken gubbe och vips var jag där igen. 

En mycket god vän tipsade mig om att Kobra förra veckan handlade just om paredoli, det här fenomenet där man ser ansikten på oväntade ställen och Kobra kan ni se på SVT Play kanske några veckor till. 

Jag älskar det här fenomenet att se små ansikten, eller stora, överallt. När man väl fått syn på dem går de inte att undvika. De bara kastar sig över mig när som helst. Som de två här nedanför. De sitter på en ask för låneglasögon från optikern. Jag såg dem när jag skulle stänga snäpplåset och det inte riktigt ville fastna.




Läs om de andra små filurerna, gubbarna och ansiktena under etiketten Pareidolia i högerspalten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar