söndag 18 maj 2014

14 x lördag

Igår var det mycket som skulle hinnas med. Jag var uppe med tuppen och vinkade av maken som skulle kvala i bowlingen. Han åkte strax efter sju.


När det var dags för första matchen var jag uppkopplad och klar. 



Medan de spelade gjorde jag lite annat emellanåt. La lite ärter i blöt.



De ser fina ut. Sockerärter som senare åkte ner i jorden.



Kung Milo var trött och vägrade trädgårdstjänst. Som tur var kom stora dottern och fick rycka ut med planteringsspaden en stund.



För nu skulle alla försådda frön och alla andra saker ner i jorden. 



"Fåret" var ute och betade och fastnade hela tiden där gräsmattan var lite ojämn. Så nu är gräsmattan ännu mer ojämn där han har stått och slirat.



Fortfarande ingen hjälp att få från den här som bara vältrade sig och låg lite i vägen hela tiden.



Blommor som jag planterat blommar fortfarande trots att jag trodde att de hade dött tidigare i våras. Det visade sig dock att de skulle ha vatten ibland också. 



Vatten ja, till katterna om de vill ha, eller nån fågel eller vad vet jag.
Kryddväxterna lever också fortfarande.



Liksom maskrosorna som jag tyckte att jag hade plockat bort så himla noga för några veckor sen.



Somliga bara rullade sig på trappan och tänkte inte ett dugg på allt slit och arbete som behövde utföras överallt.



Nu är alla frön och sticklingar på plats. 



Runt dammen blommar det fint. Azalea, kabbeleka, förgätmigej och schersminen knoppas.


Inne på altanen väntade ännu mer arbete. Inoljning av träslevar och smörknivar och av hela bordet också.

Idag när det är söndag gör jag om valda delar av detta. Bowling på datorn, plantera saker i trädgården och undvika att snubbla på trötta katter som ligger här och där.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar