torsdag 8 maj 2014

Odla i pallkragar, trendigt och himla fiffigt

Igår blev det inget blogginlägg. Det blev istället en lång resa genom ett regnigt landskap till en snäll och bra doktor i Göteborg. Återbesök och allt var bra. Nu behöver jag inte åka dit på kanske tre år. Skönt.

Sen åkte jag till en naprapat och han fixade ryggen på mig så jag känner mig som 20 istället för 80 nu. Det var en låsning som gjorde mina ben 1,5 cm olika långa så det var inte så konstigt att jag knappt kunde gå och att det knakade så fort jag rörde mig. Det är fantastiskt när en behandling kan ge sådana resultat så snabbt. Nu är det möjligt för mig att kliva i byxorna utan att hålla i mig eller sätta mig ned. Jag kan ta på mig både strumpor och skor utan att stånka och stöna. Mina armar når ända ned till golvet när jag ska ta upp något! Halleluja rent ut sagt.

Nu kan jag fokusera på andra saker.

Roliga saker som trädgården och odlingarna.



Här samsas odlingsböcker, fröpåsar, kaffekopp och skisser över planlösningen på pallkrageodlingarna. 



Den här ser jag fram emot att smaka på. Man skördar bladen under sommaren och äter som sallad och när hösten kommer skördar man själva stammen och äter som sparris. Glasklart, därav namnet.



Här är kaffemuggen som jag målade på barnens skaparverkstad för ett år sen. BARNENS skaparverkstad tänker ni kanske. Jodå jag hade ett barn med mig som förkläde så att jag kunde får leka av mig och måla porslin.





Här är pallkragarna.
Redo att användas.
De är av bra virke, inget arsenikbesprutat.
Klädda med täckduk och fyllda med jord och naturgödsel.

Än så länge har jag planterat sju jordgubbsplantor och tolv vitlökar.

Det här ska bli kul!

Värme och sol, kom nu då! Jordbädden måste bli varm så jag kan bädda ned alla små fröer och sticklingar och skott. Prognosen säger fortsatt regn de kommande dagarna, men det är bra för då slipper jag vattna.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar