tisdag 6 maj 2014

Den lilla fågeljägaren berättar om sitt första byte



Här sitter jag och tittar lite lagom nonchalant upp mot syrénens grenar och fågelholken på husgaveln. Jag försöker att se lätt ointresserad ut så ingen anar mina planer.



Det finns många bra grenar att klättra på så man kommer nära holken.



Jag slinker smidigt upp för stammen och hamnar lite snyggt med benen.



Fast vänta lite, nu blev det konstigt. Hoppas inte småfåglarna ser mig nu. Jag ser inte så skräckinjagande ut när jag hänger som en märla i en grenklyka!



Är det nån som ser mig?



Nej det här går inte.



Jag går ner och tar fågelskrällena direkt på marken istället!

(och det gjorde hon. En grönfink fick sätta livet till och hon var stolt som en tupp. Vi tyckte det var lite onödigt med blod och fjädrar inne på altanen så vi tog fångsten ifrån henne och ojade oss lite över huuur duuuuktiiig hon hade varit.)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar