fredag 9 maj 2014

Att affirmera bra saker och ändå blir det bajs



Man kan lägga blåbär och hallon som ett glatt ansikte på sin frukostsmoothie så blir dagen genast lite gladare. Man kan le mot sig själv i spegeln och säga att man är bra och att allt ska gå bra idag.

Sen kan man ändå bli jättearg över en person som går förbi med sin hund och låter hunden bajsa en stor skithög mitt på trottoaren utanför vår tomt, och helt oberört gå vidare som om ingenting har hänt. Det kan vara, kan vara samma hundägare som låter sin hund gå i så långt koppel att den går in på vår uppfart och upp på gräset och skiter och dessutom passar på att pinka på vår brevlåda. 

Jag brukar inte bli arg så ofta men nu blev jag det och det känns ganska befriande. Jag hällde kattsand över den stora bajshögen och satte upp en lapp på staketet där jag ber hundägare plocka upp bajset om hunden råkar sätta sig just på trottoaren. Det är ju liksom inte hundens fel att den bajsar på ett tokigt ställe. 

Jag fattar fortfarande inte hur man kan strunta i att plocka upp en skithög mitt på gatan! Betyder det att de inte skulle misstycka om jag sket på deras gräsmatta för lite bajs är ju ingen fara? Det är bara naturligt.

Nu måste jag nog äta en gladsmoothie till för att få tillbaka det glada i mig den här dagen.

Fram med blåbären!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar