fredag 16 maj 2014

8 x vardag

Solen skiner igen, äntligen.
Jag måste ut och inspektera odlingarna och blommorna.


Basilikan ser fin ut. Det står visserligen på altanen och är därför helt oberörd av väder och vind.






Äppelträden blommar. Päronträden blommar. Plommonträdet har nästan blommat över. Vi är mitt i den fantastiska våren. Härligt är ordet.



Jag köpte björnbärsplantan jag önskade mig och nu ska den bara ner i jorden också. Jag hoppas att det som står på lappen stämmer. Då infrias mina önskningar om lyxen att bara kunna gå förbi björnbärsplantan och plocka åt sig solvarma, nästan svarta bär och slänga rätt in i munnen. Eller gå ut och hämta de finaste bären till min älsklings frukostsmoothie. Att lägga som dekoration ovanpå förstås, så man ser dem.



Kattfröken Diva ser kränkt ut, som den diva hon är. Jag råkade väcka henne där hon låg på den nästan 30-gradiga altanen och djupsov. Förlåt då!



Jag har långtidsverkande akupunktur i örat. De ska stimulera och verka för smärtlindring och läkning av specifika ställen på kroppen. Jamen det låter ju himla bra. Jag är inte den som är den. Jag provar allt, nästan allt. Inte knark. Men akupunktur, naprapat, kiropraktor, laser, LCHF och sjukgymnastik. Kanske skulle jag fundera på healing, hypnos och kristaller också. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar