lördag 10 maj 2014

Brun skog, eller grön? Ni bestämmer!







Finskog! Solstrålar som strilar ned mellan träden. Vitsippor som flockas på marken mellan stammarna. Jag såg en kopparödla mitt på stigen när jag tog mitt skogsvarv och djupandades den friska luften.

Jag kom att tänka på hur viktigt det är att bevara möjligheten att gå ut i skog och natur och hur viktigt det är att bevara själva naturen! Nu är det val till EU-parlamentet och när röstkortet kommer till din brevlåda tycker jag att du ska ta det med dig och gå och rösta. Det är viktigt och varje röst räknas.

Jag gillade inte tanken på EU när vi en gång gick med, men jag tycker att nu när vi är med, måste vi göra det bästa av det. Vi vill väl inte ha ett brunt Europa, eller en brun värld heller. Och med brun menar jag både i politisk bemärkelse och i färgen på naturen och omgivningen. Världen ska vara grön och frisk och ha en framtid. 

Därför behöver ni ta er till er vallokal och rösta för framtiden, inte ligga på soffan och låta andra bestämma. För då kan det bli en väldigt dyster och brun framtid vi går till mötes. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar