onsdag 15 januari 2014

15. En grej som gör mig vansinnig i vardagen

Vansinnig - det är ett stort ord. Det är sällan jag blir vansinnig men irriterad eller arg kan jag allt bli.

* Jag blir oerhört irriterad på folk som cyklar på trottoaren och ser argt på mig som om det är jag som gör fel och är i vägen.

* Jag blir oerhört irriterad på folk som lägger orden i munnen på mig och gör sig till förståsigpåare som vet vad jag vill säga och vad jag tycker och tänker.

* Jag blir oerhört irriterad på folk som inte tar upp hundbajs efter sina hundar utan låter dem bajsa fritt på trottoaren mitt stan och så står hundägaren och tittar åt ett annat håll ungefär som att de inte vet vad hunden gör.

* Jag blir oerhört irriterad på folk som generaliserar och tycker en massa saker om "alla andra" eller "ungdomar" eller "pensionärer". Man kan inte dra alla över en kam, alla människor är en individ men samtidigt en del av ett kollektiv och jag tror till och med att det är olagligt med kollektiva straff och därmed borde det också vara näst intill olagligt att kollektivt döma människor.

Kort sammanfattat kan man väl säga, nu när jag läser igenom detta, att jag blir oerhört irriterad på folk.

Och att jag åter igen inte kunde hålla mig till en grej, ett val, som gör mig vansinnig i vardagen och att jag själv just generaliserat lite i mina punkter ovan. Ironiskt men ganska roligt.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar