onsdag 8 januari 2014

8. Om jag blev tvingad (under pistolhot) att hångla med en författare

Jaha, så var det det här med pistolhot igen då. Men om jag vore hotad av någon som hade pistol så kan jag tänka mig att jag hånglar med vilken jäkla författare som helst. Faktiskt. Ta hit dem bara. Leif GW Persson, Stephen King och Salman Rushdie.

Fast om jag hade sinnesnärvaro att välja, under pistolhotet, kanske jag skulle välja till exempel Håkan Nesser. För att han i alla fall inte är den fulaste och mest motbjudande författaren man sett, för att han skriver helt magiska böcker gång på gång och för att han är från Örebro, min hemstad. När han blir intervjuad i tv har han en sån fin touch av närkingska, denna vackra dialekt.

Så var det med det.
Eller är han från Kumla?



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar