fredag 17 januari 2014

17. Den bästa osten är ju som vi alla vet

Nu blir det så där svårt igen, svårt att välja.
I inlägget om bästa snacks hyllade jag ju flera goda ostar och ost är ju så himla gott.
Hur ska jag kunna välja en?

Men vänta lite nu, Brie är ju en härlig klassiker men kanske lite menlös i smaken. Jo, nu vet jag, osten som är allra godast är rödkittosten Castello Marquis som smakar nästan som ostbågar. Helt gudomlig i smaken och passar perfekt på en ostbricka där man vill ha lite olika ostkaraktärer.

En annan god ost är Munster Lisbeth. Vi köpte den osten och hade med till mamma och pappa och skojade med mamma om att det var en ost specialdesignad för henne för den hette ju Monster Lisbeth. Jag kanske gillar osten extra mycket bara på grund av det minnet som får mig att le varenda gång jag ser osten i disken på affären.

Bästa osten! Ja det gick ju som vanligt, jag valde flera.
Men rödkittosten är nog den godaste...eller...eh...jo jag väljer den.



Jag hade inte den godaste osten hemma så det fick bli en bild på en annan god ost.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar