tisdag 7 januari 2014

7. Kolla! Här är en bild på stället där jag oftast sitter när jag bloggar



Just precis här i soffan, med goa fårskinnet och massor av kuddar och sköna filtar, sitter jag nästan alltid och bloggar. Ganska ofta får jag idéer till olika saker jag vill skriva om och då skriver jag ett inlägg med passande foto och har det lagrat som ett utkast tills det passar att publiceras. Fast lika ofta är jag mer aktuell och fotar, bloggar,funderar, redigerar och publicerar min idé direkt. 

Det här med bloggen blev någonting helt annat än jag hade föreställt mig när jag började lite trevande i mars förra året. Jag hade ingen klar tanke med vad bloggen och bloggandet skulle syfta till eller vara bra för men jag körde igång för att jag tyckte det verkade kul. Jag hade ju bloggat tidigare och bestämde mig nu för att vara lite mer ihärdig och skriva inlägg och använda allt jag upplever och tänker på och fascineras av. Min blogg blev snabbt mycket viktigare för mig än jag trodde var möjligt. Jag har ju alltid gillat att skriva ända sen jag upptäckte bokstäver och alfabetet när jag var fyra eller nåt. Jag har många byrålådsmanus och massor av idéer lagrade i huvudet och det kanske är nu en del av det ska få komma ut.

Ni kanske finns där ute, ni som gillar min blogg och det jag skriver om och reflekterar kring. Nu har bloggen många spår och trådar som jag ska försöka hålla vid liv. Jag har skrivit en hel del om växter och vardagliga saker och även om en djup sorg. Vem vet vad som händer framöver nu när det nya året trätt in? Jag har i alla fall bestämt mig för att bloggen ska leva vidare, utvecklas och sen önskar jag ju att jag hade lika många läsare om den där Blondinbella eller nån sån mode- och flärdbloggare har. Tiotusen träffar på en dag, herre min je, det har jag aldrig haft.

Just nu när jag skriver detta inlägg sitter jag precis på fårskinnet som ni ser på bilden. Det är skönt. Men något som är ännu skönare är att ta ett varmt bad och det ska jag göra nu. Med rosmarinlödder.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar