måndag 27 januari 2014

27. Om jag blev tvingad (under pistolhot) att spela i ett band

@%&!#£...där har vi den där fördömda pistolen igen!

Jag skulle spela i ett dansband om det var en pistol riktad mot mig och jag var tvungen att spela i ett band.

Dansband.

Jag är ingen stor fan av dansband och dansbandsmusik över huvud taget. Därför ser ni mig spela gitarr i dansbandet Helenaz där jag iförd silverblank helkroppskostym med fransar på ärmar och ben och med riktigt breda kragsnibbar svänger loss så att alla på dansgolvet sprätter med benen och buggar för glatta livet. I kulisserna bakom ridån står den där jefla pistolhotaren och viftar med sitt vapen medan jag briljerar på gitarren och låtsas gilla situationen. 

Leende guldbruna ögon...
Ett litet rött paket med vita snören...
och så vidare.


Gert Jonnys.


Gert Jonnys igen.


Några av grabbarna i Fendox.


Coola killar i Flamingokvintetten.


Bert Bennys.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar