torsdag 23 januari 2014

Nu är glada julen slut

Nu har vi äntligen packat ner tomtar, glitter, adventsljusstakar, stjärnor och änglar i kartonger och ställt ut på hyllan i garaget i väntan på nästa jul. Åh nästa jul, det låter härligt bara att skriva orden. Jag gillar julen trots att jag inte gillar vintern. Julen är liksom det härliga och bra med vintern. Och nyår, också en trevlig tillställning med god mat, champagne och raketer. Gillas också.

Den här oerhört söta tomten som ena dottern pysslat i skolan som liten, hänger jag upp varje jul. Den hänger alltid nära min säng så jag kan se på den varje kväll och varje morgon. Jag gillar honom skarpt, den här lite nonchalanta tomten som slungar säcken vilt i luften. Men nu får han vila i en låda i tio månader.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar